foto praktijk

3150 Tildonk

Info Covid-19

Beste patiënten

In lijn met de richtlijnen van de overheid voeren we volgende algemene maatregelen in om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan :

1. We ontsmetten alle contactoppervlakken en toestellen grondig na elke raadpleging.

2. De afspraken worden meer gespreid om de wachtzaal leeg te houden.

3. Tijdschriften en speelgoed werden weggenomen in de wachtzaal.

4. De dokter draagt steeds een mondmasker, handschoenen en face shield.

Wij vragen het volgende aan de patiënten :

1. Kom zeker niet naar de praktijk als u symptomen vertoont (koorts, hoest, verkoudheid, keelpijn, kortademigheid, hoofdpijn, spierpijn). Ook wanneer u de voorbije veertien dagen nauw contact heeft gehad of samenleeft met een besmet persoon, vragen wij u om de consultatie uit te stellen.

2. Beperk het aantal personen waarmee u naar de praktijk komt.Voor volwassen patiënten betekent dit : enkel de patiënt zelf eventueel met één begeleider indien noodzakelijk omwille van verminderde mobiliteit. Voor kinderen betekent dit maximum één ouder als begeleider. De rest van het gezin blijft thuis of kan in de auto wachten.

3. Kom stipt naar uw afspraak. Zo vermijden we dat er meerdere patiënten tegelijk in de wachtzaal zitten.

4. Ontsmet je handen bij het binnenkomen met de ontsmettende handgel.

5. Dragen van een mondmasker is verplicht.

6. Houd afstand waar mogelijk.

7. Pas de algemene hygiënische maatregelen toe zoals aangegeven in het filmpje hiernaast. We geven dus geen handen.

8. Betalingen kunnen enkel elektronisch (Bankcontact, Mobile Pay, Payconiq). Het bankcontact toestel wordt na elke betaling ontsmet.

Een groot deel van onze patiëntenpopulatie is 70+ en valt dus binnen de risicogroep. Het is onze plicht om deze groep zo goed mogelijk te beschermen. Wij rekenen op uw verantwoordelijkheidsgevoel !

We willen u hiermee maximaal van dienst zijn en hopen op uw medewerking,

Dr.Elke Ronsyn,
Dermatoloog

dermoscopie

Dermatologie en venereologie

Wij behandelen een grote waaier aandoeningen van de huid, de haren, de nagels en de aders. Ook behandeling van geslachtsziekten behoort tot onze specialiteit. Een behandeling bestaat uit algemeen advies, vaak een lokale behandeling en zo nodig medicatie of een heelkundige ingreep.

U hoeft niet verwezen te zijn door de huisarts om bij ons terecht te kunnen, maar waar nodig of nuttig, wordt uw huisarts geïnformeerd over de behandeling (oa in het kader van het globaal medisch dossier).

Huidziekten komen voor op elke leeftijd. Ze kunnen zeer verscheiden zijn. De lijst hieronder geeft u een idee van de aandoeningen die de dermatoloog behandelt. Uiteraard betreft het een beperkte opsomming: acne, eczeem, jeuk, psoriasis, netelroos, huidinfecties, huidwonden, couperose, huidkanker, contactallergie, wratten, schimmelnagels, zonne-allergie, haarverlies, oppervlakkige spataders, ...

fototherapie

Fototherapie

De praktijk is uitgerust met een medisun 2800 en een medisun HF-216 fototherapie toestel.

U kan bij ons terecht voor :

PUVA-therapie,
UVB-therapie,
hand en voet PUVA-therapie,
hand en voet UVB-therapie.

Fototherapie wordt vooral toegepast voor de behandeling van psoriasis en zonne-allergie maar ook voor bepaalde vormen van jeuk en eczeem en voor minder frequente huidaandoeningen.

laser

De praktijk beschikt over een Cutera Xeo platform.

U kan bij ons terecht voor :

Vasculaire laserbehandelingen (couperose, spider naevi, kersangiomen, venous lake, spataders)
Behandeling van pigmentvlekken
Permanente ontharing