Dermatologie Haacht

Postweg 30
3150 Tildonk

Dermatologie en venereologie

Wij behandelen een grote waaier aandoeningen van de huid, de haren, de nagels en de aders. Ook behandeling van geslachtsziekten behoort tot onze specialiteit.

Een behandeling bestaat uit algemeen advies, vaak een lokale behandeling en zo nodig medicatie of een heelkundige ingreep.

U hoeft niet verwezen te zijn door de huisarts om bij ons terecht te kunnen, maar waar nodig of nuttig, wordt uw huisarts geïnformeerd over de behandeling (oa in het kader van het globaal medisch dossier).

Huidziekten komen voor op elke leeftijd. Ze kunnen zeer verscheiden zijn. De lijst hieronder geeft u een idee van de aandoeningen die de dermatoloog behandelt. Uiteraard betreft het een beperkte opsomming: acne, eczeem, jeuk, psoriasis, netelroos, huidinfecties, huidwonden, couperose, huidkanker, contactallergie, wratten, schimmelnagels, zonne-allergie, haarverlies, oppervlakkige spataders, ...

DermaGraphix huidnazicht

DermaGraphix huidnazicht en molemapping

Melanomen komen steeds vaker voor. Tussen 2000 en 2020 nam het aantal huidkankers in België toe met meer dan 400%. Melanoom is intussen de vierde meest voorkomende tumor bij vrouwen en de zesde bij mannen in België.

Gelukkig lukt bestrijden van huidkanker ook steeds beter, zeker als je er vroeg bij bent.

We streven ernaar om onze patiënten de best mogelijke zorg aan te bieden. Daarom investeerden we in een DermaGraphix Mole Mapping Camera met Artificial Intelligence.Dit systeem gebruikt een hoge resolutie camera om het volledige huidoppervlak van de patiënt in kaart te brengen. Deze foto's worden herhaald op vaste tijdstippen (meestal 6 tot 12 maanden). Op dat moment kunnen door vergelijking van de foto's zowel veranderingen in bestaande pigmentvlekken als nieuwe pigmentvlekken opgespoord worden.

Het is bewezen dat het vroegtijdig opsporen van deze veranderingen bijdraagt tot de detectie van melanomen in de vroegste stadia wat op zijn beurt levensreddend kan zijn.

De praktijk beschikt over een Cutera Xeo platform.

U kan bij ons terecht voor :

Vasculaire laserbehandelingen

Behandeling van pigmentvlekken

Permanente ontharing

Fototherapie

De praktijk is uitgerust met een medisun 2800 en een medisun HF-216 fototherapie toestel.

U kan bij ons terecht voor :

Fototherapie wordt vooral toegepast voor de behandeling van psoriasis en zonne-allergie maar ook voor bepaalde vormen van jeuk en eczeem en voor minder frequente huidaandoeningen.